Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Görsel İletişim Tasarımı | ECM 101 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir görüntünün ışık ve gölge kullanılarak nasıl değişebileceğini açıklar. |
2. Algıladığımız görüntülere nasıl anlam yüklediğimizi izah edebilir. |
3. Görsel medya mesajlarının anlamlarını analiz edebilir. |
4. Basit geometrik şekiller kullanarak düzgün bir şekilde oluşturulmuş iki boyutlu tasarımlar hazırlayabilir. |
5. Bir tasarımda denge ve görsel ağırlık nosyonunu sağlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Görsel İletişim Tasarımı dersi, görseller kullanarak iletişim kurma, bilgi verme, insanları yönlendirme ve gerçek dünyadaki toplumsal sorunları çözme gibi toplumsal dinamikleri belirleyen faaliyetleri ve yaklaşımları içerir. Bu dersin amacı öğrencilere tasarım unsurları ve tasarım prensipleri hakkında bir anlayış kazandırmak, görsel sürecin ve görsel algının temel kavramlarını öğretmektir. Bu kapsamda öğrencilerin; özgün fikirlerini görsellere dönüştürmek için tasarım kurallarını kullanmaları ve hazırlayacakları iki boyutlu görseller aracılığıyla hedef kitlelere mesajlarını ulaştırabilmeleri hedeflenir. Derste ayrıca her öğrencinin görsel iletişim tasarımına ilişkin kendi özgün tarzını ortaya çıkarmasına yardımcı olunur.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı, genel bakış ve görsel iletişim tasarımının tarihi |
2 | Görsel iletişim tasarımı, tasarımın temelleri ve ana unsurları |
3 | İletişim aracı olarak çizim |
4 | Tasarım unsurları |
5 | Tasarım ilkeleri |
6 | Görsel iletişim tasarımı bağlamında teknik çizim |
7 | Görsel iletişim tasarımı bağlamında teknik çizim (devam) & Ara Sınav |
8 | Yazı tarzı ve imgeler |
9 | Tasarım süreci |
10 | Görsel iletişim tasarımı örnek uygulama çalışmaları |
11 | Görsel iletişim tasarımı projesi için özet hazırlama ve fikir üretme |
12 | Tasarım konseptlerinin geliştirilmesi |
13 | Öğrencilerin çalışmalarına ilişkin sunumlar |
14 | Konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Patterson, Jacinta, & Saville, Joanne. (2017). Viscomm: A Guide to Visual Communication Design. Cambridge University Press. ISBN: 978-1316759691 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Zhou, Liying. (2011). International Visual Communication Design. Design Media Publishing Ltd. ISBN: 9881950899, 978-9881950895
Guthrie, Kristen. (2017). Visual Communication Design Units 1-4 Workbook. Cengage, Nelson. ISBN: 978-0170401791
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |