Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik İngilizce I | ENG 121 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, dilsel açıdan karmaşık akademik metinlerde ana fikirleri ve destekleyici detayları belirleyebilir. |
2. Öğrenciler, bir yazarın amacı, tutumu ve gerekçesini analiz ederek gerçekleri, görüşleri ve argümanları ayırt edebilir. |
3. Öğrenciler, metin başlıkları, görseller ve alt başlıkları kullanarak içeriğe ve yapıya dair çıkarımlarda bulunabilir. |
4. Öğrenciler, akademik metinlerde tarih, isim, neden-sonuç, istatistik gibi belirli bilgileri bulmak için metni tarayabilir. |
5. Öğrenciler, akademik metinlerde sunulan grafik ve sayısal verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
6. Öğrenciler, bağlamdan yola çıkarak anlamalarını geliştirmek için bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin edebilir ve referans kelimelerini tanımlayabilir. |
7. Öğrenciler, bir soruya cevap vermek ya da bir görüşü desteklemek için iki veya daha fazla kaynaktan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
8. Öğrenciler, uygun format, yapı ve bağlayıcı ifadeler kullanarak iyi yapılandırılmış resmi yazışma ya da akademik yazılar yazabilir. |
9. Öğrenciler, yazılı fikirlerini ilgili örnekler, açıklamalar, kaynaklar ya da istatistiklerle destekleyebilir. |
10. Öğrenciler, yazdıklarını dilbilgisi, yazım ve anlatım açısından geliştirmek için yazılarını özetleyebilir, yeniden ifade edebilir, ve düzenleyebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 121 Akademik İngilizce I dersi öğrencilerin İngilizce akademik çalışmaları için gerekli dil becerilerinden ikisi olan okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen ve bu iki beceriyi belirli temalar çerçevesinde birleştiren zorunlu bir derstir. Bu ders, üst düzey akademik dil becerilerini geliştirmesinin yanı sıra, öğrencilerin bilgileri, fikirleri ve yargıları kavramalarını, değerlendirmelerini ve sentezlemelerini sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini okuma ve yazma becerileri ile kullandırmayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği güncel ve ilgi çekici eğitim araçlarıyla öğrenciye sunulan akademik konuları kapsamakta ve öğrencilerin akademik hayatta karşılarına sıklıkla çıkacak akademik dil becerilerinin farkında olmalarını ve doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler yazma ödev konularının araştırmasında ve fikir üretme aşamasında, akademik dürüstlük çerçevesinde üretken yapay zeka araçlarını kullanabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı / Okuma - Sorulardaki varsayımları anlama |
2 | Okuma - Yazarın tutumunu belirleme / Yazma - Etkili bir e-posta yazma |
3 | Okuma - Görsel verileri yorumlama / Yazma - Etkili bir e-posta yazma |
4 | Okuma - Tutum ve mesafe belirleme / Yazma - Etkili bir e-posta yazma |
5 | Okuma - Akış şemalarını tamamlama / Yazma - Etkili bir e-posta yazma |
6 | Okuma - Teknik kelime bilgisinin anlamını çıkarma / Yazma - Etkili bir e-posta yazma |
7 | Okuma - Geçmiş olayların sırasını belirleme / Yazma Ödevi 1 |
8 | Okuma - Bir argümanı özetleme / Yazma - Özet yanıt denemesi yazma |
9 | Okuma - Okuma sırasında sorgulama / Yazma - Özet yanıt denemesi yazma |
10 | Okuma - Benzerlikler ve farklılıkları bulma / Yazma - Özet yanıt denemesi yazma |
11 | Okuma - Metin içi göndermeleri belirleme / Yazma - Özet yanıt denemesi yazma |
12 | Okuma - Neden-sonuç ilişkisini belirleme / Yazma - Özet yanıt denemesi yazma |
13 | Okuma - Bağlantıları belirleme ve çıkarım yapma / Yazma - Özet yanıt denemesi yazma |
14 | Ders içeriğinin genel tekrarı ve final sınavına hazırlık |
|
Kaynaklar: |
Skillful 4 – Reading and Writing (Third Edition). Warwick L. & Rogers, L. 2024. Macmillan Education |
|
Diğer Kaynaklar: |
Material Booklet. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, bireysel ve grup çalışmaları, ders içi ve ders dışı yazma ödevleri, ders kitabının çevrimiçi materyalleri kullanılarak yapılan çevrimiçi bireysel çalışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %5 |
Aktiviteler | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 0 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 2 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 1 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 4 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 4 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 2 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 3 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 4 |