PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlamada Araştırma Yöntemleri ve EtikKENT 504513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2. Yeni araştırma teknikleri ve uygulamaları kullanma becerisine sahip olmak
3. Veri analizi ce yorumlaması konusunda bilgi sahibi olmak
4. Bilimsel araştırma standartları konusunu anlamak
5. Araştırmada araştırmacının dikkat etmesi gerekn etik unsurlar konusunda bilgi sahibi olmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders genel olarak sosyal araştırma yöntemlerine giriş olarak tasarlanmıştır. Ders kapsamında özellikle planlama ve tasarım alanında kullanılan niceliksel ve niteliksel araştırma teknikleri ders kapsamında işlenmeye çalışılacaktır. Konular araştırma yöntemleri, araştırma tasarımı, veri toplama ve örneklem teknikleri ile veri analizleri olarak belirlenmiştir. Araştırmanın teorisi derslerde ve okumalarda öğrencilere öğretilmeye çalışacaktır. Ayrıca araştırmacının etiği ve bilimsel çalışmalarda, yazında, saha araştırması yapılırken dikkat edilmesi gereken etik unsurlar üzerinde ders kapsamında durulmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sosyal araştırma üzerine genel tartışma
2Araştırmanın temelleri
3Araştırma probleminin tanımlanması
4Niceliksel ve niteliksel araştırma
5Araştırma tasarımı
6Yazın taraması
7Etik ve atıf sistemleri üzerine
8Örneklem yöntemleri
9Veri toplama yöntemleri I
10Veri toplama yöntemleri II
11Niceliksel veri analizi
12Niteliksel veri analizi
13Araştırma yazısı ve önerisi yazmak
14Sonuç ve tartışma
 
Kaynaklar:
Niyazi Karasar (2014) Bilimsel Araştırma Yöntemi (27. Basım) Burhan Baloğlu (2009) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Der Lawrence Neuman (2010)Toplumsal Araştırma Yöntemleri Yayınodası
 
Diğer Kaynaklar:
Ali Balcı (2001) Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler Pegem
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
KENT 504 dersi konunun ders olarak anlatılması, sınıf tartışmaları ve ev ödevi ile bu ödevlerin sunulması olarak kurgulanmıştır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev8%40
Dönem Ödevi1%50
Ders Katılımı14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.3
2Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur.3
3Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur.3
4Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur.1
5Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur.4
6Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir.2
7Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir.4
8Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur.4
9Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir.1
10Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir.0
11Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.1
12Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir.2
13Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir.1
14Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir.1
15Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir.2