Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Serbest El Çizim | ARCH 103 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı ölçeklerde ve konularda eskiz çizimi yapma becerisi gelişir |
2. Algı gelişir |
3. El-göz koordinasyonu gelişir |
4. Eleştirel düşünme yeteneği gelişir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste öğrencilere serbest el çizim tekniği anlatılmakta ve nasıl mimari eskizler yapılabileceği öğretilmektedir.
ARCH103 dersi öğrencinin görsel ifade yeteneğini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka kullanımını gerektirecek bir uygulamaya gereksinim duyulmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Serbest El Çizime Giriş |
2 | Nesne çizimi / Kurşunkalem-füzen |
3 | Nesne çizimi / Kurşunkalem-füzen |
4 | Nesne çizimi / Mürekkep-kuruboya |
5 | Figür çizimi / karakalem-füzen-mürekkep |
6 | Figür çizimi / karakalem-füzen-mürekkep |
7 | Doğal çevre |
8 | Doğal çevre |
9 | Yapılı çevre |
10 | Yapılı çevre |
11 | Yapılı çevre (iç mekân) |
12 | Yapılı çevre (iç mekân) |
13 | Mimari eskiz (serbest çalışma) |
14 | Mimari eskiz (serbest çalışma) |
|
Kaynaklar: |
Ders için özel hazırlanmış bir kitap bulunmamaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Tanaka,E., (1989), Architectural Presentation, Graphic-Sha
2. Hotan, H., (1999), Mimari Perspektif ve Perspektif Gölge, YEM
3. Porter,T., Goodman, S., (1991), Design Drawing Techniques, Macmillan Publishing
4. Güngör, H., (1961), Mimarlıkta Resim, Ekin Basımevi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
ARCH103 dersi, 14 haftalık bir akademik programda haftada 3 saat olarak işlenir. 3 saatlik ders süreci teorik anlarım, öğrencilerin çizim yapmasına ayrılmış zaman ve ders içi kısa değerlendirmeleri içerir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 4 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 2 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 0 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 0 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |