PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Serbest El ÇizimARCH 103113 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı ölçeklerde ve konularda eskiz çizimi yapma becerisi gelişir
2. Algı gelişir
3. El-göz koordinasyonu gelişir
4. Eleştirel düşünme yeteneği gelişir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste öğrencilere serbest el çizim tekniği anlatılmakta ve nasıl mimari eskizler yapılabileceği öğretilmektedir. ARCH103 dersi öğrencinin görsel ifade yeteneğini geliştirmek amacıyla tasarlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka kullanımını gerektirecek bir uygulamaya gereksinim duyulmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Serbest El Çizime Giriş
2Nesne çizimi / Kurşunkalem-füzen
3Nesne çizimi / Kurşunkalem-füzen
4Nesne çizimi / Mürekkep-kuruboya
5Figür çizimi / karakalem-füzen-mürekkep
6Figür çizimi / karakalem-füzen-mürekkep
7Doğal çevre
8Doğal çevre
9Yapılı çevre
10Yapılı çevre
11Yapılı çevre (iç mekân)
12Yapılı çevre (iç mekân)
13Mimari eskiz (serbest çalışma)
14Mimari eskiz (serbest çalışma)
 
Kaynaklar:
Ders için özel hazırlanmış bir kitap bulunmamaktadır.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Tanaka,E., (1989), Architectural Presentation, Graphic-Sha 2. Hotan, H., (1999), Mimari Perspektif ve Perspektif Gölge, YEM 3. Porter,T., Goodman, S., (1991), Design Drawing Techniques, Macmillan Publishing 4. Güngör, H., (1961), Mimarlıkta Resim, Ekin Basımevi
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
ARCH103 dersi, 14 haftalık bir akademik programda haftada 3 saat olarak işlenir. 3 saatlik ders süreci teorik anlarım, öğrencilerin çizim yapmasına ayrılmış zaman ve ders içi kısa değerlendirmeleri içerir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.4
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.0
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.2
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.0
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.0
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.0