Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Bilimlerde Bilgisayar Uygulamaları | ECON 107 | 1 | 2 | 1 + 2 | 2 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. PC donanım bileşenleri konusunda bilgi sahibi olurlar. |
2. Bilgi sistemi konusunda bilgi sahibi olurlar. |
3. MS Office araçları konusunda bilgi sahibi olurlar. |
4. SPSS’in temelleri konusunda bilgi sahibi olurlar. |
5. Açıklayıcı veri analizi konusunda bilgi sahibi olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bilgisayar donanımı ve yazılımı, Bilgisayar ve bilgi sistemi, Windows İşletim Sistemi, Microsoft Word, Excel, PowerPoint, İnternet taraması, Sosyal Bilimciler İçin İstatistik Paketi’ne (SPSS) giriş, SPSS’de veri yönetimi, Veri tablo ve grafikleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bilgisayara Giriş |
2 | Bilgi Sistemlerine Giriş |
3 | Windows İşletim Sistemi |
4 | Kelime İşleme Programları |
5 | Tablolama Programları ve MS Excel |
6 | MS Powerpoint’in Temelleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Sosyal Bilimlerde Veri Toplama ve Değişken Türleri |
9 | SPSS’e Giriş |
10 | Kategorik Veriler için Tablo ve Grafikler |
11 | Sayısal Verileri Düzenleme |
12 | Sayısal Veriler için Tablo ve Grafikler |
13 | Çapraz Tablolama |
14 | Açıklayıcı Veri Analizi |
|
Kaynaklar: |
1. Katherine Murray (2010), Microsoft Office 2010 Plain & Simple, Microsoft Press.
2. Lee A. Kirkpatrick, Brooke C. Feeney (2010), A Simple Guide to SPSS, Wadsworth Publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teori: Haftada 2 ders. Uygulama: Haftada 1 ders. Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Explorer ve SPSS (Sosyal Bilimciler için İstatistik Paketi) kullanımı gereklidir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 5 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 3 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 0 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 0 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 2 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 1 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 0 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |