Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karşılaştırmalı Politika | PSI 515 | 5 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ders farklı ülke tecrübelerini derinlemesine araştırarak, farklı si yasal yapıların evrimine etki eden karmaşık faktörleri incelemekte ve öğrencilerin bakış açılarını genişletmeyi hedeflemektedir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Karşılaştırmalı politika kavramı; karşılaştırmalı politikada yöntem tartışmaları; seçilecek dört ya da beş ülkenin tarihsel evrimi içinde siyaset yapma biçimleri ve siyasal yapılarının nasıl biçimlendiğinin incelenmesi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Karşılaştırmalı Politika Nedir ? |
2 | ABD: Siyasal Sistemin Evrimi |
3 | ABD: Hükümet Sistemi |
4 | ABD: Çağdaş Sorunlar |
5 | Almanya : Siyasal Sistemin Evrimi |
6 | Almanya : Hükümet Sistemi |
7 | EXAM WEEK |
8 | Almanya: Çağdaş Sorunlar |
9 | Çin: Siyasal Sistemin Evrimi |
10 | Çin: Hükümet Sistemi |
11 | Çin: Çağdaş Sorunlar |
12 | Hindistan: Siyasal Sistemin Evrimi |
13 | Hindistan: Hükümet Sistemi |
14 | Hindistan: Çağdaş Sorunlar |
|
Kaynaklar: |
Carles Boıx, Susan C. Stokes, der, The Oxford Handbook of Comparative Politics, Oxford, Oxford University Press 2007
Michael Roskin Countries and Concepts: Politics, Geography, Culture Pearson, new York 2019
Mark Kesselman, der, Introduction to Comparative Politics, Houghton Mifflin: Boston 2015
|
|
Diğer Kaynaklar: |
David Potter, David Goldblatt, Margaret Kiloh, Paul Lewis, der,. Democratization Oxford, Polity, 1997
Gabriel A. Almond, der, ., Comparative Politics Today- A World View Longman: London 2004
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 0 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 0 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 0 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 0 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |
14 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur. | 0 |
15 | Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır. | 0 |