PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kent ve Bölge Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve EtikKENT 601613 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilim felsefesi kavramının öğrenilmesi
2. Araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
3. Araştırma teknikleri ve uygulamaları kullanma becerisine sahip olmak
4. Veri analizi ve yorumlaması konusunda bilgi sahibi olmak
5. Veri toplama ve analiz süreçleri arasında ilişki kurabilmek
6. Yeni bilgiyi mevcut literatür bilgisi çerçevesinde tartışabilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders sosyal araştırma yöntemlerini kent ve bölge çalışmaları bağlamında incelemeyi hedeflemektedir. Ders kapsamında niceliksel ve niteliksel araştırma teknikleri üzerinde durulmaktadır. Ders içerisinde araştırma yöntemleri, araştırma tasarımı, veri toplama, örneklem teknikleri ve veri analizleri anlatılmaktadır. Belirlenen konuda küçük bir saha araştırmasını ve/veya literatür taramasını içeren çalışmada öğrencilerden çeşitli aşamalarda rapor teslim etmeleri beklenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sosyal araştırma üzerine genel tartışma
2Araştırmanın temelleri
3Araştırma probleminin tanımlanması
4Niceliksel ve niteliksel araştırma
5Araştırma tasarımı
6Yazın taraması
7Etik ve atıf sistemleri üzerine
8Örneklem yöntemleri
9Veri toplama yöntemleri I
10Veri toplama yöntemleri II
11Niceliksel veri analizi
12Niteliksel veri analizi
13Araştırma yazısı ve önerisi yazmak
14Sonuç ve tartışma
 
Kaynaklar:
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi (27. Basım), Nobel, 2014, 9786055426583 Burhan Baloğlu Sosyla Bilimlerde Araştırma Yöntemi Der 2009 9789753531276 Lawrence Neuman Toplumsal Araştırma Yöntemleri Yayınodası 2010 9789944171076
 
Diğer Kaynaklar:
Ali Balcı, Sosyal bilimlerde araştırma : yöntem, teknik ve ilkeler, Pegem, 2001, 9756802405
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders teorik ders anlatımları, sınıf tartışmaları ve ödevler (raporlar) ile bu ödevlerin sunulması şeklinde yürütülmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev6%60
Dönem Ödevi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)72,0014,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri612,0072,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)130,0030,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.2
2Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur.3
3Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur.4
4Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur.4
5Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur.4
6Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir.4
7Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir.4
8Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur.4
9Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir.3
10Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir.1
11Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.2
12Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir.3
13Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir.3
14Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir.2
15Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir.3