PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarım StüdyosuDSGN 601613 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarımın çeşitli boyutlarını tanıma
2. Farklı tasarım yaklaşımlarını değerlendirmek
3. Tasarım sistemlerinin, araçların ve nesnelerin rolünü anlamak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Tasarım Stüdyosu, öğrencilerin ortaya çıkan işbirlikçi tüketim hareketiyle ilgili tasarım eserleri üreterek yeni tasarım paradigmalarını analiz etmelerine, spekülasyonlarına ve tahmin etmelerine meydan okur. Bu ders, öğrencilerin tasarımda bireysel becerilerini, bilgilerini ve duyarlılıklarını geliştirmelerine ve öğrencilerin kendi kişisel tercihleri doğrultusunda kendi eğitimlerinin yönünü belirlemeye destek olmalarını sağlamak için hazırlanmıştır. Gerçek yaşamdaki tasarım durumlarını ele alan ve tasarım problemlerini çözmede yetkinlik gerektiren uzun ve kısa vadeli projeler. Proje çalışması hem bireysel hem de takım halinde yapılacaktır. Tasarım stüdyosu öğrencileri, tasarım sistemleri, araçları ve nesnelerinin kültürel eserler ve bunların sosyal çeşitlilik üzerindeki yansıması olarak rolünü anlamak için bir çerçeve geliştirmeye teşvik edecektir. Özellikle, öğrenciler tasarım yoluyla teşvik edildiği için işbirlikçi tüketimin kültürel deneyimlerine odaklanacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin yürütülüşü araştırmaya ve öğrenciler arasında etkileşime dayalıdır. Öğrencilerin her derse verilen konunun haftalık araştırmasını yaparak tartışmaya hazır şekilde gelmesi beklenir. Görsel ve işitsel medya da dahil olmak üzere sunumlar, verilen araştırma konusuna dair bilginin aktarılması için her derste yer alır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Haftalık Çalışmalar1%35
Dönem Ödevi (Sunumu)1%30
Final Projesi1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)115,0015,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri122,0024,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)16,006,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)212,0024,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Tasarım alanındaki güncel kavramlar, tartışmalar ve gelişmeleri içeren bilgileri, alanın gerektirdiği düzeyde özgün ve yaratıcı bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde derinleştirebilme ve alanına yenilikçi katkılar sağlayacak yeni bilgiler üretebilme.4
2Tasarım alanında geliştirilen düşünce, yöntem ve teorileri eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle veri toplama, analiz etme, yorumlama ve bunları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanabilme.4
3Tasarım alanıyla ilgili özgün bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilme; alanında en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak bilimsel bilginin sınırlarını genişletebilme ve alanın ilerlemesine katkıda bulunabilme.4
4Tasarım alanıyla ilgili özgün fikir, bulgu ve değerlendirmeleri akademik ortamlarda ve mesleki platformlarda açık ve sistematik bir biçimde sunabilme, tartışabilme ve alanındaki yetkinliğini savunabilme.3
5Tasarım alanındaki özgün çalışmaları bağımsız olarak planlayıp yönetebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanarak tasarım süreçlerini etkin şekilde yürütme ve sonuçları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.3
6Çok disiplinli araştırma ortamlarında evrensel, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurarak liderlik yapabilme, karşılaşılan sorunları çözmede stratejik kararlar alabilme, akademik çalışmalarda sosyal ve etik sorumlulukları göz önünde tutarak özgün sonuçlar üretebilme.2
7En az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde İngilizce kullanarak, tasarım alanındaki uluslararası literatürü takip edebilme, akademik ve mesleki iletişim kurabilme ve çalışmaları uluslararası düzeyde etkin biçimde paylaşabilme.3