Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlık Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Etik | ARCH 601 | 6 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilimsel araştırma yapma yetisinin kazandırılması |
2. Öğrencilerin bir dönem sonra yapacakları tezin konusunu seçmelerinin kolaylaştırılması, |
3. Olası tezin amacı, kapsamı, anahatları ve yönteminin belirlenme yöntemlerinin edinilmesi, |
4. Literatür araştırması yapma yetisinin kazandırılması, |
5. Hazırlanmış bir araştırmanın yazılı, görsel ve sözel sunumunun etkin bir biçimde yapılması alışkanlığının edinilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, doktora programı öğrencilerinin bilimsel araştırma gerçekleştirme becerisi kazanmalarını, araştırma ve kaynak tarama tekniklerini öğrenmelerini, yaptıkları araştırmaları yazılı, görsel ve sözlü sunma yetilerini geliştirmelerini ve böylece ileride hazırlayacakları tezin yapısına ve sunumuna hazırlanmalarını hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı |
2 | Rapor yazım kurallarına ve etiğine ilişkin tartışma |
3 | Rapor yazım kuralları ve etiği |
4 | Araştırmanın bilim evrenindeki yeri |
5 | Araştırma konusunun tanımlanması |
6 | Araştırmanın yöntemi + Ara rapor I’in teslimi (uygulama konusu seçimi) |
7 | Bilgi toplama / Alan Çalışmaları |
8 | Verilerin değerlendirmesi I |
9 | Verilerin değerlendirmesi II |
10 | Ara rapor II’nin teslimi ve tartışması (alan çalışması sonucu bulgular) |
11 | Seçilen konuya ilişkin alan çalışmalarının devamı |
12 | Seçilen konuya ilişkin verilerin değerlendirilmesi |
13 | Seçilen konuya ilişkin verilerin değerlendirilmesi |
14 | Final rapor teslimi |
|
Kaynaklar: |
Elker, C., Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri Ders Notları, Çankaya Üniversitesi, 2017 |
|
Diğer Kaynaklar: |
TÜBA, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, www.acikders.org.tr, 2018 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bir yandan, genelde sosyal bilimler, özelde mimarlık alanı araştırmalarına ilişkin kuramlar okuma ve sınıf tartışmaları aracılığı ile tanıtılacaktır. Bu amaçla, programda yazılı konu ile ilgili okumalar öğrencilerce önceden yapılacak, her dersin başında buna ilişkin bir küçük sınav yapılacaktır, daha sonra ayrıntılı tartışmaya geçilecektir. Diğer yandan, öğrencilerin yapılı çevre alanında bir araştırma problemini tanımlayarak, literatür araştırmaları, ölçümler ve/veya anketler gibi arazi çalışmaları yapmaları, bulguları bilimsel yöntemlerle değerlendirmeleri beklenmektedir. Bu çalışmalar dönem içinde ara raporlar biçiminde sunulacak, dönem sonunda da bir araştırma makalesi şeklinde teslim edilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |