| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Bilgisayar Programlamaya Giriş | CENG 161 | 1 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bilgisayar Sisteminin parçalarını ve nasıl etkileştiklerini anlamak. |
| 2. Üst seviye programlama dilleri kavramlarını, programın compiler tarafından makine dillerine çevrimini, çalıştırılmasını anlamak |
| 3. Program kavramlarını anlamak |
| 4. Programlama kavramını anlamak |
| 5. Büyük bir problemi, herbir parçaya fonksiyon yazarak parçalara ayırmak. |
| 6. Dizileri kullanarak farklı tiplerdeki verileri tutmak. |
| 7. İyi programlama geliştirmek: yorum yazarak ve hata ayıklayarak. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Ders iki ana kısımda incelenir. İlk kısımda bilgisayar sistemlerine giriş, ikinci kısımda C programlama kullanarak problem çözme yaklaşımları incelenmektedir. Ders öğrencilere program geliştirme disipline yaklaşımlarını vermeyi amaçlamaktadır. Ders öğrencilere C programı yazmayı ve hata bulmayı öğretir.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Bilgisayar Sistemine Bakış |
| 2 | Yazılım Geliştirme |
| 3 | Sözde kod/akış şeması |
| 4 | Veri Tipleri,işlemler, ifadeler |
| 5 | C ön işleme |
| 6 | Konsol giriş çıkış |
| 7 | Seçim ifadeleri |
| 8 | Döngüler |
| 9 | İçiçe döngüler |
| 10 | Fonksiyonler,yöntemsel tasarım |
| 11 | Statik Diziler |
| 12 | Çoklu diziler |
| 13 | Karakter dizileri |
| 14 | Tekrar |
| |
| Kaynaklar: |
| Deitel and Deitel, C How to Program (Sixth Edition), Prentice-Hall, Inc, 2013. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| J. R. Hanly and E. B. Koffman, Problem Solving and Program Design in C (Fifth Edition), Addison Wesley, 2007.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders yüz yüze eğitimle 3 saat teorik, 2 saat labaratuvar olarak işlenmektedir. Soru çözümü, tartışma, quiz/ödev yöntemleri kullanılmaktadır. Labaratuvarda C programı kullanılmaktadır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Laboratuvar | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
| |