PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İnşaat Mühendisleri için Bilgisayar Destekli ÇizimCE 115112 + 236,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel mühendislik çizimlerini oluşturmak.
2. AutoCAD ortamında çok görünüşlü çizimler oluşturmak için dik izdüşüm tekniklerini uygulamak.
3. Parçaların kesit görünüşlerini AutoCAD ortamında doğru bir şekilde oluşturmak.
4. Mühendislik çizimlerini imalat ve inşaatta anlamak ve kullanmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders temel olarak iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm AutoCAD'e giriş ve genel bilgiler sunarken, ikinci bölüm inşaat mühendisliği uygulamalarında mühendislik çiziminin temelleriyle ilgilidir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mühendislik Çizimine ve AutoCAD’e Giriş
2AutoCAD ile Tanışma
3Çizim Oluşturma
4Çizimleri Düzenleme
5İzdüşüm Teorisi – Dik İzdüşüm
6İzdüşüm Teorisi – Dik İzdüşüm
7İzdüşüm Teorisi – Dik İzdüşüm
8Kesit Görünüşler
9Kesit Görünüşler
10Kesit Görünüşler
11İnşaat Mühendisliği Çizimleri
12İnşaat Mühendisliği Çizimleri
13İnşaat Mühendisliği Çizimleri
14İnşaat Mühendisliği Çizimleri
 
Kaynaklar:
Giesecke, F. E., Mitchell, A., Spencer, H. C., Hill, I. L., Dygdon, J. T., & Novak, J. E. (2012). Technical Drawing (14th ed.). Prentice-Hall, Inc. ISBN: 0-13-178446-3 Yarwood, A. (2011). Introduction to AutoCAD 2011: 2D and 3D Design. Elsevier. ISBN: 978-0-08-096575-8 Choi, Y.-K. (2004). Principles of Applied Civil Engineering Design. American Society of Civil Engineers (ASCE). ISBN: 0-7844-0712-6
 
Diğer Kaynaklar:
Bertoline, G. R., Wiebe, E. N., Hartman, N. W., & Ross, W. A. (2011). Fundamentals of Graphics Communication (6th ed.). McGraw-Hill Higher Education. ISBN: 978-0-07-122179-5
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat teorik, 2 saat pratik öğretim
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%10
Test/Quiz/Kısa Sınav4%10
Laboratuvar14%10
Proje1%10
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.1
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0