Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisleri için Bilgisayar Destekli Çizim | CE 115 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel mühendislik çizimlerini oluşturmak. |
2. AutoCAD ortamında çok görünüşlü çizimler oluşturmak için dik izdüşüm tekniklerini uygulamak. |
3. Parçaların kesit görünüşlerini AutoCAD ortamında doğru bir şekilde oluşturmak. |
4. Mühendislik çizimlerini imalat ve inşaatta anlamak ve kullanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders temel olarak iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm AutoCAD'e giriş ve genel bilgiler sunarken, ikinci bölüm inşaat mühendisliği uygulamalarında mühendislik çiziminin temelleriyle ilgilidir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mühendislik Çizimine ve AutoCAD’e Giriş |
2 | AutoCAD ile Tanışma |
3 | Çizim Oluşturma |
4 | Çizimleri Düzenleme |
5 | İzdüşüm Teorisi – Dik İzdüşüm |
6 | İzdüşüm Teorisi – Dik İzdüşüm |
7 | İzdüşüm Teorisi – Dik İzdüşüm |
8 | Kesit Görünüşler |
9 | Kesit Görünüşler |
10 | Kesit Görünüşler |
11 | İnşaat Mühendisliği Çizimleri |
12 | İnşaat Mühendisliği Çizimleri |
13 | İnşaat Mühendisliği Çizimleri |
14 | İnşaat Mühendisliği Çizimleri |
|
Kaynaklar: |
Giesecke, F. E., Mitchell, A., Spencer, H. C., Hill, I. L., Dygdon, J. T., & Novak, J. E. (2012). Technical Drawing (14th ed.). Prentice-Hall, Inc. ISBN: 0-13-178446-3
Yarwood, A. (2011). Introduction to AutoCAD 2011: 2D and 3D Design. Elsevier. ISBN: 978-0-08-096575-8
Choi, Y.-K. (2004). Principles of Applied Civil Engineering Design. American Society of Civil Engineers (ASCE). ISBN: 0-7844-0712-6 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Bertoline, G. R., Wiebe, E. N., Hartman, N. W., & Ross, W. A. (2011). Fundamentals of Graphics Communication (6th ed.). McGraw-Hill Higher Education. ISBN: 978-0-07-122179-5 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat teorik, 2 saat pratik öğretim |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %10 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %10 |
Laboratuvar | 14 | %10 |
Proje | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 1 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |