Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisata Giriş I | ECON 101 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Arz/talep diyagramlarını kullanarak arz/talep değişikliklerinin fiyat ve miktar üzerindeki etkisini analiz edebilir. |
2. Tüketici davranışını anlayabilir. |
3. Üretici davranışını anlayabilir. |
4. Farklı piyasa yapılarını (monopol, oligopol, tam rekabet) analiz edebilir. |
5. Tam rekabet piyasasındaki firmaların kısa ve uzun vade davranışlarını analiz edebilir. |
6. Monopol veya oligopol piyasalardali firmaların davranışını, üretici ya da tüketici fazlasını analiz edebilir. |
7. Çeşitli politika sorularına yönelik temel iktisadi ilkeleri uygulayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Mikroiktisadın temel ilkelerine giriş; iktisadi problem, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, tüketici ve üretici davranışı, piyasa yapıları. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İktisat ve İktisadi Akıl Yürütme |
2 | Üretim Olanakları Modeli, Ticaret ve Küreselleşme |
3 | İktisadi Kurumlar |
4 | Arz ve Talep |
5 | Esneklik |
6 | Tekrar (Problem Çözümleri vs.) |
7 | Ara Sınav |
8 | Tüketici Teorisi |
9 | Üretici Teorisi I |
10 | Üretici Teorisi II |
11 | Tam Rekabet Piyasaları |
12 | Monopol ve Monopolcü Rekabet Piyasaları |
13 | Oligopol Piyasaları |
14 | Tekrar (Problem Çözümleri vs.) |
|
Kaynaklar: |
1. D. C. Colander (2013), Economics, McGraw-Hill, 11th ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik dersler, ara sınav, final sınavı, quiz ve okuma ödevleri kullanılmaktadır. Teorik eğitim McGraw-Hill Education Connect Sistemi üzerinden öğrencilere haftalık olarak verilen okuma ödevleri ve quizler ile desteklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %20 |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 0 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 0 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 1 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 3 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 1 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 1 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 1 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 2 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |