PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mikroekonomik TeoriMAN 6213 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketici ve firma davranışlarını anlayabilme
2. Marjinal analiz ve optimizasyon tekniklerini uygulayabilme
3. Talep analizi yapabilme
4. Duyarlılık analizleri yapabilme
5. Üretim maliyetlerini ve bu maliyetlerin kısa ve uzun vadeli kararları nasıl etkilediğini açıklayabilme
6. Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu için denge koşullarını türetebilme
7. Dört temel piyasa modeli olan tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ile her birinde fiyat ve miktarın nasıl belirlendiğini kavrayabilme
8. Fiyat farklılaştırması, transfer fiyatlaması, optimal karpayı fiyatlaması, tam maliyet fiyatlama, yırtıcı fiyatlama, paketleme gibi farklı fiyatlama uygulamalarını açıklayabilme
9. Çokuluslu üretim ve fiyatlama, sınırlı kapasite altında kar maksimizasyonu, optimal girdi kullanımı, çoklu üretim tesisi ve çoklu ürün üretimi gibi konulara ilişkin işletme kararları geliştirebilme
10. İşletme kararlarının alınmasında oyun teorisinden nasıl yararlanılabileceğini anlama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin temel amacı öğrencilere işletme kararları alınırken mikroekonomik analizler kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Talep, maliyet, üretim, kar ve rekabet kavramlarının teorik temelleri üzerine inşa edilen bu ders, tüketici davranışları ve talep analizi, maliyetler ve üretim kararları ile piyasa yapısı ve strateji olmak üzere başlıca üç alana yoğunlaşarak yönetimsel karar verme sürecindeki uygulamalarına odaklanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı ve Ekonomik Karar Verme Konusuna Giriş
2Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar
3Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar_devam ve Talep Analizine Giriş
4Talep Analizi ve Optimal Fiyatlama
5Tüketici Tercihleri ve Talep
6Bireysel Talep ve Piyasa Talebi ve Vize Konularının Tekrarı
7Ara Sınav 1
8Üretim
9Üretim_devam ve Maliyet Analizi
10Maliyet Analizi_devam ve Vize Konularının Tekrarı
11Ara Sınav 2
12Piyasalarda Rekabet Etmek: Tam Rekabet ve Tekel
13Piyasalarda Rekabet Etmek: Tekelci Rekabet ve Oligopol
14Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi ve Kapanış Tartışmaları
 
Kaynaklar:
Robert S. Pindyck; Daniel L. Rubinfeld “Microeconomics, 9th ed., Pearson, 2018. William F. Samuelson; Stephen G. Marks; Jay L. Zagorsky, “Managerial Economics” 9th ed., Wiley, 2021.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders Anlatımları, Tartışmalar, Örnekler ve Egzersizler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Yüksek lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, finans, pazarlama, karar bilimi ve üretim yönetimi alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile bilim doktoru düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.4
2Derinlemesine incelemek ve tez yazmak istediği bir işletmecilik alanına ilişkin ileri düzeyde bilgi edinir ve bu bilgiyi kullanarak seçtiği alana yenilik getirecek (yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek veya bilinen bir yöntemi seçtiği alana uygulayarak) özgün bir araştırma çalışması ortaya çıkarır.4
3Doktora sonrası akademik çalışmalar yaparak seçtiği işletmecilik alanında literatüre katkıda bulunmak konusunda yeterli beceri ve motivasyonu kazanır.4
4İşletme biliminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini kavrar.4
5Edindiği bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır ve bu sonuçları raporlayabilir.4
6Seçtiği işletmecilik alanına yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
7Seçtiği işletmecilik alanına yönelik yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum ve konferans bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarabilir.2
8Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.2
9Paydaşların ihtiyaçlarını analiz ederek örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini geliştirir ve bunlara dayanarak örgütün stratejik planını yapar. 2
10Seçtiği işletmecilik alanında literatürü analiz edip, eleştirel değerlendirmelerde bulunabilir.4
11İşletme alanında ileri düzeyde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme bilimi ile ilgili oluşturduğu  görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.4
12İşletme alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.3
14İşletme alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.1
15İşletme doktoru olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.2