Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mikroekonomik Teori | MAN 621 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tüketici ve firma davranışlarını anlayabilme |
2. Marjinal analiz ve optimizasyon tekniklerini uygulayabilme |
3. Talep analizi yapabilme |
4. Duyarlılık analizleri yapabilme |
5. Üretim maliyetlerini ve bu maliyetlerin kısa ve uzun vadeli kararları nasıl etkilediğini açıklayabilme |
6. Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu için denge koşullarını türetebilme |
7. Dört temel piyasa modeli olan tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ile her birinde fiyat ve miktarın nasıl belirlendiğini kavrayabilme |
8. Fiyat farklılaştırması, transfer fiyatlaması, optimal karpayı fiyatlaması, tam maliyet fiyatlama, yırtıcı fiyatlama, paketleme gibi farklı fiyatlama uygulamalarını açıklayabilme |
9. Çokuluslu üretim ve fiyatlama, sınırlı kapasite altında kar maksimizasyonu, optimal girdi kullanımı, çoklu üretim tesisi ve çoklu ürün üretimi gibi konulara ilişkin işletme kararları geliştirebilme |
10. İşletme kararlarının alınmasında oyun teorisinden nasıl yararlanılabileceğini anlama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin temel amacı öğrencilere işletme kararları alınırken mikroekonomik analizler kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Talep, maliyet, üretim, kar ve rekabet kavramlarının teorik temelleri üzerine inşa edilen bu ders, tüketici davranışları ve talep analizi, maliyetler ve üretim kararları ile piyasa yapısı ve strateji olmak üzere başlıca üç alana yoğunlaşarak yönetimsel karar verme sürecindeki uygulamalarına odaklanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ekonomik Karar Verme Konusuna Giriş |
2 | Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar |
3 | Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar_devam ve Talep Analizine Giriş |
4 | Talep Analizi ve Optimal Fiyatlama |
5 | Tüketici Tercihleri ve Talep |
6 | Bireysel Talep ve Piyasa Talebi ve Vize Konularının Tekrarı |
7 | Ara Sınav 1 |
8 | Üretim |
9 | Üretim_devam ve Maliyet Analizi |
10 | Maliyet Analizi_devam ve Vize Konularının Tekrarı |
11 | Ara Sınav 2 |
12 | Piyasalarda Rekabet Etmek: Tam Rekabet ve Tekel |
13 | Piyasalarda Rekabet Etmek: Tekelci Rekabet ve Oligopol |
14 | Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi ve Kapanış Tartışmaları |
|
Kaynaklar: |
Robert S. Pindyck; Daniel L. Rubinfeld “Microeconomics, 9th ed., Pearson, 2018.
William F. Samuelson; Stephen G. Marks; Jay L. Zagorsky, “Managerial Economics” 9th ed., Wiley, 2021. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Anlatımları, Tartışmalar, Örnekler ve Egzersizler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Yüksek lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, finans, pazarlama, karar bilimi ve üretim yönetimi alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile bilim doktoru düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2 | Derinlemesine incelemek ve tez yazmak istediği bir işletmecilik alanına ilişkin ileri düzeyde bilgi edinir ve bu bilgiyi kullanarak seçtiği alana yenilik getirecek (yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek veya bilinen bir yöntemi seçtiği alana uygulayarak) özgün bir araştırma çalışması ortaya çıkarır. | 4 |
3 | Doktora sonrası akademik çalışmalar yaparak seçtiği işletmecilik alanında literatüre katkıda bulunmak konusunda yeterli beceri ve motivasyonu kazanır. | 4 |
4 | İşletme biliminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini kavrar. | 4 |
5 | Edindiği bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır ve bu sonuçları raporlayabilir. | 4 |
6 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum ve konferans bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarabilir. | 2 |
8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 2 |
9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz ederek örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini geliştirir ve bunlara dayanarak örgütün stratejik planını yapar. | 2 |
10 | Seçtiği işletmecilik alanında literatürü analiz edip, eleştirel değerlendirmelerde bulunabilir. | 4 |
11 | İşletme alanında ileri düzeyde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme bilimi ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
12 | İşletme alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 2 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 3 |
14 | İşletme alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 1 |
15 | İşletme doktoru olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 2 |